Ilse in Brazil! - Reisverslag uit Recife, Brazilië van ilse roskam - WaarBenJij.nu Ilse in Brazil! - Reisverslag uit Recife, Brazilië van ilse roskam - WaarBenJij.nu

Ilse in Brazil!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg ilse

04 April 2014 | Brazilië, Recife

Ben weer terug in Brazil, mijn tweede thuisland op deze aardbol! :)
De reis verliep voorspoedig. Een grote meevaller was mijn vlucht van Rio naar Recife. Deze kon ik vervroegen en de vervroegde vlucht bleek ook nog een directe vlucht te zijn ,waardoor k ineens niet om 23:00, maar om 15:00 op het vliegveld van Recife stond :)

In dat vliegtuig had k ook nog een grappige ontmoeting. De mevrouw naast me, pakte meteen haar bijbel in de hand en begon hardop te bidden. Ongeveer elke minuut zei ze ´Obrigada Jesus´ (Dank u wel, Jezus). Bij elke turbulentie hoorde ik smeekbeden van de stoel naast mij komen ;) Uiteindelijk heb ik nog samen met haar gedankt voor de veilige vlucht. Toch wel altijd een wonder.

In Recife ontmoette ik een muzieklerares, die k via facebook had leren kennen. Wel spannend om bij iemand te verblijven, die je nog nooit hebt ontmoet. Deze vrouw geeft les bij een bijzonder project, waar kinderen uit arme wijken in het prachtigste gebouw ooit balletles, theaterles en muziekles krijgen. Kinderen leren door ballet al een andere houding, voelen zich meer gerespecteerd. En ze vonden het geweldig om Pauline en mij te zien spelen!

Na twee dagen op het strand, in de pousada van de surfkampioen van Braziilie, die toevallig bevriend was met vrienden van vrienden ;), was het tijd voor de sertão...

Dus namen Pauline en ik de metro, een bus en nog een andere bus, die alledrie vertraagd waren, waardoor we niet om 7 uur, maar om 2 uur s´nachts aankwamen! aiaiai :( Maar niet getreurd... Tijdens het wachten speelden we gewoon op onze instrumenten en al gauw was het een groot feest op het busstation, met allerlei mensen zingend en filmend om ons heen!

Onze eerste stop in de sertão is bij de zigeuners van het noordoosten.
Een kleine kerk gaat daar iedere week heen om de armen te helpen en om te vertellen van de liefde van Jezus! Helaas hebben zij geen muziekinstrumenten en de zigeuners zijn, net als in Europa, super muzikaal, dus worden ze helemaal blij als we komen zingen.

We willen graag binnen de cultuur Jezus liefde delen, dus zijn we nu bezig om een liedje, geschreven door een zanger uit het dorp, qua tekst aan te passen, zodat het in de kerk kan worden gezongen. Vandaag zullen we met hem samen naar de tekst kijken. t Is een bizarre stijl voor ons, lijkt eigenlijk wel veel op Jan Smit! We hebben ons rot gelachen, terwijl we het met zoveel mogelijk dramatiek zongen (zonder publiek ;)

De reisplannen vanaf nu zijn om hier nog even te blijven, zondag vertrekken we naar het muziekproject, dat we vorig jaar hebben helpen opzetten vlakbij Serra Talhada.
Vandaar reizen we naar Rio, waar we twee shows zullen spelen en daarna zijn we een week in Belo Horizonte, waar we spelen op een festival van de Braziliaanse Youth for Christ. Vervolgens vertrek ik naar Colombia :)

Als je voor me bidt, zou je dan willen bidden voor de volgende dingen
(naast wat je te binnen schiet)

- Danken voor een veilige reis
- Danken voor heerlijke dagen op het strand
- Danken voor leuke contact met mensen om me heen, ook met Pauline
- Danken voor de plekken waar we al iets voor mensen konden betekenen met de muziek

- Bidden voor verblijfplek in Colombia. De hostels zitten nu al allemaal vol op de plek van het festival waar ik heen zou gaan...
- Bidden voor contacten in Colombia
- Bidden, dat God iets kan doen door ons heen op de plekken waar we zijn, dat continuiteit heeft (niet voor maar één dag). Dat zijn Geest door ons heen zal werken en mensen zal genezen en hun zal helpen om in hun eigen cultuur Hem te aanbidden
- Bidden voor t contact met Pauline, dat we een goede samenwerking blijven houden en dat Pauline ook lekker kan slapen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilse

Jesus loves you all!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2153
Totaal aantal bezoekers 32078

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 07 Mei 2014

Holandestinas in Brasil!!!

31 December 2010 - 08 Februari 2011

Ilse and the Brasilian Musical Farmers

Landen bezocht: